Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 lutego 2014 r., sygn. II FSK 317/12

Konstrukcja nośnika reklamowego, która ma uniemożliwić łatwe jej przesunięcie, przeniesienie w inne miejsce czy zniszczenie przy silnych podmuchach wiatru musi być w odpowiedni techniczny sposób powiązana trwale z gruntem, co nadaje jej cechy budowli. Przedmiotowe obiekty są konstrukcją przestrzenną, stanowiącą budowlaną i techniczno-użytkową całość, odpowiadają cechom budowli, o których mowa w art. 3 pkt 1 lit. b Prawa budowlanego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Krzysztof Winiarski, Sędzia NSA Zbigniew Kmieciak, Sędzia WSA (del.) Bogusław Woźniak (sprawozdawca), Protokolant Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 4 lutego 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "A. [...]" S.A. z siedzibą w W. (obecnie A. S.A. z siedzibą w W.) od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 7 października 2011 r., sygn. akt I SA/Kr 1064/11 w sprawie ze skargi "A. [...]" S.A. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 21 marca 2011 r., nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2006r. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Prezydent Miasta K. decyzją z 20 października 2010 r. określił A. [...] z siedzibą w Warszawie (dalej jako Spółka) zobowiązanie w podatku od nieruchomości za rok 2006 w wysokości 20 578,00 zł.

Do opodatkowania podatkiem od nieruchomości przyjęto 16 wolnostojących trwale związanych z gruntem tablic reklamowych położonych na terenie Gminy Miejskiej K. lub Skarbu Państwa. Ustalono ponadto, że powierzchnia gruntów podlegająca opodatkowaniu odpowiada powierzchni fundamentów pod tablicami. W przypadku Reklamy "B." 5,9 x 2,9 m powierzchnia fundamentów wynosi 7,2 m2 natomiast w przypadku reklamy "B." 7 x 15 m powierzchnia fundamentu stanowi 36,75 m2. Organ podatkowy analizę trwałego związania z gruntem przeprowadził z uwzględnieniem faktu, iż integralną częścią wymienionych reklam jest fundament.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00