Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 27 czerwca 2013 r., sygn. I OW 41/13

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wiesław Morys (spr.) Sędziowie NSA Ewa Dzbeńska del. WSA Jacek Fronczyk Protokolant starszy asystent sędziego Rafał Kopania po rozpoznaniu w dniu 27 czerwca 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Burmistrza M. o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy Burmistrzem M. a Wójtem T. w przedmiocie wskazania organu właściwego do rozpoznania wniosku I. S. o przyznanie zasiłku stałego postanawia: wskazać Burmistrza M., jako organ właściwy w sprawie.

Uzasadnienie

Burmistrz M. pismem z dnia 14 stycznia 2013 r. wystąpił do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy nim, a Wójtem T. w przedmiocie wydania decyzji o przyznaniu zasiłku stałego z tytułu niepełnosprawności dla I. S. W uzasadnieniu wniosku podał, iż pismem z dnia 29 listopada 2012 r. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w T. przekazał do Ośrodka Pomocy Społecznej w M. podanie I. S. dotyczące przyznania zasiłku stałego, powołując się na art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r., Nr 175, poz. 1362 ze zm.) oraz art. 25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1998 r., Nr 21, poz. 94 ze zm.), gdyż uznał, że Pani S. zamieszkuje w M. Burmistrz M. wskazał jednakże, że I. S. przebywa na terenie M. na czas określony od [...] listopada 2012 r. do dnia [...] lutego 2012 r. i została umieszczona w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, który nie jest miejscem zamieszkania, ani nie jest lokalem mieszkalnym. Takim lokalem, w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266 ze zm.), jest lokal służący do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych, a także lokal będący pracownią służącą twórcy do prowadzenia działalności w dziedzinie kultury i sztuki. W czasie przeprowadzenia wywiadu środowiskowego I. S. nie była w stanie określić konkretnego miejsca, gdzie zamieszka w M. po opuszczeniu Ośrodka. Składając w obecności zastępcy kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w dniu 6 grudnia 2012 r. oświadczenie nie wykluczyła też powrotu do domu w M. Ponadto w M. (Gmina T., Powiat Ż.) mieszkają rodzice oraz rodzeństwo Pani I., którzy mają do niej bardzo pozytywny stosunek. Jak wynika z rozmowy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego z Ośrodka Pomocy Społecznej w T. z T. S. - matką wyżej wymienionej (protokół z dnia 28 listopada 2012 r.), Pani I. w każdej chwili może liczyć na wsparcie rodziny i ma możliwość powrotu do domu, gdzie ma stały adres zameldowania. I. S. utrzymuje się aktualnie z zasiłku pielęgnacyjnego w kwocie 153 zł wypłacanego przez Urząd Miasta T. (Powiat Ż.). Pani I. S. jest również zarejestrowana w Urzędzie Pracy w L. jako osoba bezrobotna, bez prawa do zasiłku, gdzie co trzy miesiące stawia się, by podpisać listę. Urząd Pracy w L. wydał decyzję o zarejestrowaniu i uznaniu z dniem 15 czerwca 2012 r. pani I. S. za osobę bezrobotną, bez prawa do zasiłku (nr decyzji [...]), w której wskazano jej adres zamieszkania - [...], [...] T. Pani I. S. sama musiała podać ten adres, jako swój adres zamieszkania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00