Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 grudnia 2013 r., sygn. I OSK 1933/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Rajewska (spr.) Sędziowie NSA Małgorzata Pocztarek del. WSA Przemysław Szustakiewicz Protokolant st. asystent sędziego Joanna Ukalska po rozpoznaniu w dniu 9 grudnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 kwietnia 2012 r. sygn. akt II SA/Wa 2775/11 w sprawie ze skargi M. N. na decyzję Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia [...] października 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji dotyczącej ustalenia wysokości premii 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie, 2. zasądza od Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego na rzecz M. N. kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 2 kwietnia 2012 r., sygn. akt II SA/Wa 2775/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę M. N. na decyzję Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia [...] października 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji.

Wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego (dalej "Szef CBA") decyzją z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] ustalił M. N. na okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 30 czerwca 2010 r. premię w wysokości 1 % uposażenia zasadniczego.

Decyzją z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] Szef CBA, po rozpatrzeniu wniosku M. N., odmówił stwierdzenia nieważności powyższej decyzji z dnia [...] grudnia 2009 r. Wskazał przy tym, że kwestionowana decyzja została wydana na podstawie § 2 ust. 4 pkt 1 oraz ust. 5 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie warunków przyznawania i zmiany premii funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego, właściwości przełożonych oraz trybu postępowania w tych sprawach (Dz. U. Nr 137, poz. 973) w związku z art. 89 ust. 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, ze zm.). Przepisy te stanowiły wystarczające umocowanie dla organu do wydania decyzji administracyjnej w przedmiotowej sprawie, a tym samym nie można uznać by jego rozstrzygnięcie zostało wydane bez podstawy prawnej. Nie może być również mowy o rażącym naruszeniu art. 102 ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym. Przepis ten dopuszcza bowiem możliwość zmiany uposażenia wynikającej z ustalenia innej wysokości premii. Zatem funkcjonariuszowi CBA pozostającemu w dyspozycji Szefa CBA może zostać ustalona inna wysokość premii na nowy okres premiowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00