Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 11 czerwca 2013 r., sygn. II OSK 361/12

 

Dnia 11 czerwca 2013 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak sędzia NSA Elżbieta Kremer sędzia del. NSA Zdzisław Kostka (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 11 czerwca 2013 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. Spółki Akcyjnej z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 listopada 2011 roku, sygn. akt VII SA/Wa 1551/11 w sprawie ze skargi A. Spółki Akcyjnej z siedzibą w W. na decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2011 roku, nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki nośników reklamowych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 28 listopada 2011 r. (sygnatura akt VII SA/Wa 1551/11) oddalił skargę A. SA w Warszawie na decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie z [...] maja 2011 r. w przedmiocie nakazania rozbiórki obiektów budowlanych. Z akt sprawy wynika, że jej istotne okoliczności przedstawiają się następująco.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy decyzją z [...] stycznia 2009 r., powołując się na art. 48 ust. 1 Prawa budowlanego, nakazał skarżącej rozebrać trzy nośniki reklamowe usytuowane w pasie drogowym na działce nr [...] przy ul. [...] w rejonie [...]. Z uzasadnienia decyzji wynika, że organ nadzoru budowlanego uznał, iż budowa wymienionych nośników reklamowych wymagała pozwolenia na budowę, że zostały one wybudowane bez pozwolenia na budowę oraz że nie można ich budowy zalegalizować, gdyż na terenie, na którym one się znajdują, nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Przyjmując, że w sprawie wymagane było pozwolenie na budowę organ administracji stwierdził, że "z analizy materiału dowodowego wynika, że wielkość urządzenia, duży ciężar całkowity, jak i sposób posadowienia w gruncie, na przygotowanym podłożu ze zbrojeniem, a dopiero na nim montaż konstrukcji wsporczej do zamontowania tablicy reklamowej, świadczą o tym, że jest to wolnostojące trwale związane z gruntem urządzenie reklamowe wymienione w art. 3 pkt 3 Prawa budowlanego, którego budowa wymaga uzyskania pozwolenia na budowę".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00