Wyrok NSA z dnia 5 kwietnia 2013 r., sygn. II GSK 683/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Magdalena Bosakirska (spr.) Sędzia NSA Czesława Socha Sędzia del. WSA Izabela Głowacka-Klimas Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 5 kwietnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Z. P. P. M. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 13 grudnia 2011 r. sygn. akt V SA/Wa 1617/11 w sprawie ze skargi Z. P. P. M. w W. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie wypłaty udzielonego wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 13 grudnia 2011 r., sygn. akt V SA/Wa 1617/11, oddalił skargę Z. P. P. M. w W. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] kwietnia 2011 r., nr [...], w przedmiocie wypłaty udzielonego wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka.
I
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd pierwszej instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.
Wnioskiem z dnia [...] maja 2010 r. Z. P. P. M. (dalej określany jako Z.) wystąpił o udzielenie wsparcia ze środków Funduszu Promocji Mleka na finansowanie zadania pn.: "[...]" w wysokości 49.984,70 zł. Przedsięwzięcie miało być realizowane w dniach 25-27 maja 2010 r. a jego celem miała być prezentacja oferty polskiego przemysłu mleczarskiego i nawiązanie nowych kontaktów handlowych.
Decyzją z dnia [...] czerwca 2010 r., nr [...], Prezes Agencji Rynku Rolnego przyznał Z. wnioskowane środki.
Wnioskiem z dnia [...] sierpnia 2010 r. Z. wystąpił o wypłatę przyznanych środków. Do wniosku załączył sprawozdanie, z którego wynika, że w ramach zadania zrealizowano udział w targach, wymagający poniesienia kosztów związanych z wynajmem i zabudową powierzchni wystawienniczej (meble i oświetlenie), wpisami do katalogów targowych, ubezpieczeniem stoiska wystawienniczego, przygotowaniem projektu stoiska, podłączeniem energii elektrycznej oraz sprzątaniem. W sprawozdaniu wymieniono również koszty ogólne w wysokości nie przekraczającej 5 % kosztów kwalifikowanych brutto realizacji zadania.