Wyrok NSA z dnia 5 kwietnia 2013 r., sygn. II GSK 2210/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Magdalena Bosakirska (spr.) Sędzia NSA Czesława Socha Sędzia del. WSA Izabela Głowacka-Klimas Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 5 kwietnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 28 lipca 2011 r. sygn. akt V SA/Wa 440/11 w sprawie ze skargi Z. P. P. M. w W. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] grudnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na rzecz Z. P. P. M. w W. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 28 lipca 2011 r., sygn. akt V SA/Wa 440/11, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Z. P. P. M. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] grudnia 2010 r., nr [...], w przedmiocie udzielenia wsparcia finansowego z Funduszu Promocji Mleka: 1/ uchylił zaskarżoną decyzję i 2/ zasądził od organu na rzecz skarżącego koszty postępowania sądowego.
I
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd pierwszej instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.
Wnioskiem z dnia [...] lipca 2010 r. Z. P. P. M. (dalej określany jako Z.) wystąpił o udzielenie wsparcia ze środków Funduszu Promocji Mleka na finansowanie zadania pn.: "[...]" w kwocie 119.452,29 zł.
Decyzją z dnia [...] września 2010 r., nr [...], Prezes Agencji Rynku Rolnego odmówił Z. udzielenia wnioskowanych środków. W uzasadnieniu organ wskazał, że zgodnie z § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 marca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 54, poz. 327 ze zm.) dalej powoływanego jako "rozporządzenie" wsparcie jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie, które jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji. Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799 ze zm.) dalej powoływanej jako "ustawa o funduszach promocji" ustalanie planów finansowych należy do kompetencji komisji zarządzających. W planie finansowym Funduszu Promocji Mleka na 2010 r., przyjętym uchwałą komisji zarządzającej Funduszu nr [...] z dnia [...] marca 2010 r., uwzględniono udział w targach [...], jednak komisja zarządzająca zmieniła ten plan uchwałą nr [...] z dnia [...] czerwca 2010 r., a w zmienionym planie udział w targach [...] nie został ujęty. Zatem zadanie, na które wnioskowana jest pomoc nie spełnia wymogu z § 2 pkt 1 rozporządzenia, bowiem nie jest umieszczone w Planie finansowym.