Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 20 marca 2012 r., sygn. II OSK 2557/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Stahl Sędziowie Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) Sędzia del. WSA Bożena Popowska Protokolant Andżelika Nycz po rozpoznaniu w dniu 20 marca 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Przedsiębiorstwa COMAL Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 września 2010 r., sygn. akt IV SA/Wa 931/10 w sprawie ze skargi Przedsiębiorstwa COMAL Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 30 marca 2010 r., nr DliO-420/248/09/rg w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 3 września 2010 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Przedsiębiorstwa "COMAL" Spółki z o.o. z siedzibą w Gdańsku na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 30 marca 2010 r. w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że zaskarżoną decyzją z dnia 30 marca 2010 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska, utrzymał w mocy decyzję Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 30 października 2009 r., którą na podstawie art. 299 ust. 1 pkt 2 i art. 305a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) - zwanej dalej p.o.ś. - wymierzono przedsiębiorstwu "COMAL" Spółce z o.o. administracyjną karę pieniężną za wprowadzanie ścieków z naruszeniem wymaganych warunków określonych w pozwoleniu zintegrowanym (decyzja Wojewody Pomorskiego z dnia 28 kwietnia 2004 r.).

Uzasadniając decyzję organ administracji wskazał, że brak prowadzenia wymaganych pomiarów stanowi istotne naruszenie warunków korzystania ze środowiska. Stan taki traktuje się, jako naruszenie warunków pozwolenia w zakresie emisji. Zgodnie z art. 305a ust. 2 p.o.ś. analogicznie traktuje się naruszenie polegające na niespełnieniu wymagań prowadzenia pomiarów, o których mowa w art. 147a ustawy p.o.ś.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00