Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2012 r., sygn. I GSK 73/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Sieńczyło - Chlabicz (spr.) Sędzia NSA Urszula Raczkiewicz Sędzia del. WSA Joanna Zabłocka Protokolant Szymon Janik po rozpoznaniu w dniu 28 listopada 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Ł. z dnia 19 października 2011 r. sygn. akt III SA/Łd 769/11 w sprawie ze skargi [...] Spółki z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Ł. z dnia [...] maja 2011 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu podatku akcyzowego 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. oddala skargę; 3. zasądza od [...] Spółki z o.o. z siedzibą w W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Ł. kwotę 10.922 (dziesięć tysięcy dziewięćset dwadzieścia dwa) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Ł. wyrokiem z dnia 19 października 2011 r., o sygn. akt III SA/Łd 769/11, uwzględnił skargę [...] Spółki z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Ł. z dnia [...] maja 2011 r., nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty i zwrotu podatku akcyzowego.

Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.

I

W dniu [...] grudnia 2009 r. [...] Spółka z o.o. w W. (zwana dalej skarżącą lub spółką) wystąpiła do Naczelnika Urzędu Celnego w [...] z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty podatku akcyzowego w wysokości [...] zł, zadeklarowanego i zapłaconego przez spółkę w deklaracji AKC-3 za miesiąc czerwiec 2004 r. i zwrot nadpłaconego podatku. Do wniosku skarżąca załączyła korektę deklaracji AKC-3 wraz z załącznikiem AKC-3/D. W uzasadnieniu wniosku wskazała, że przedmiotem jej działalności jest produkcja i handel olejami smarowymi (CN 2710 19 71 - 271019 99). Spółka produkuje i nabywa oleje smarowe od kontrahentów krajowych, a także z krajów Unii Europejskiej. Nabyte oleje smarowe odsprzedaje lub zużywa do produkcji (przetwarza) w składzie podatkowym, a następnie dostarcza odbiorcom. W ocenie skarżącej przepisy ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz.U z 2004 r., nr 29, poz. 257 ze zm.; zwanej dalej ustawą o podatku akcyzowym) w zakresie, w jakim określają, że oleje smarowe (CN 2710 19 71 - 2710 19 99; PKWiU 23.20.18) przeznaczone do celów innych, niż napędowe i opałowe, podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na zasadach określonych w ustawie - są niezgodne z Dyrektywą Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz.Urz. UE L z 2003r., Nr 283, str. 51 ze zm.; zwanej dalej Dyrektywą Energetyczną).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00