Wyrok NSA z dnia 16 maja 2012 r., sygn. II GSK 537/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Borowicz (spr.) Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia del. WSA Wojciech Kręcisz Protokolant Beata Kołosowska po rozpoznaniu w dniu 16 maja 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Z. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we W. z dnia 15 grudnia 2010 r. sygn. akt III SA/Wr 607/10 w sprawie ze skargi Z. K. na decyzję Dyrektora [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa we W. z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie pomocy finansowej z tytułu wspierania gospodarowania na obszarach górskich i innych obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem objętym skargą kasacyjną Wojewódzki Sąd Administracyjny we W. oddalił skargę Z. K. na decyzję Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa we W. z dnia [...] lipca 2010 r. w przedmiocie płatności ONW na rok 2008.
Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji wskazał, że wnioskiem z dnia [...] maja 2008 r. Z. K. wystąpił do Biura Powiatowego ARiMR w L. o przyznanie pomocy finansowej z tytułu wspierania gospodarowania na obszarach górskich i innych obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) na rok 2008. W tabeli VI (oświadczenie o powierzchni działek ewidencyjnych) zadeklarował 76 działek, położonych w woj. [...], powiat j. oraz k., gmina B., K., L., obręb ewidencyjny J., M., O., P., S. i w tabeli nr VII (oświadczenie o sposobie wykorzystywania działek rolnych) 34 działki rolne o łącznej powierzchni 81,91 ha.
W trakcie kontroli administracyjnej krzyżowej, przeprowadzonej w dniu [...] grudnia 2008 r. stwierdzono, że na ujęte we wniosku działki ewidencyjne nr [...], [...] oraz [...], położone w woj. [...], powiat k., gmina L., obręb ewidencyjny J. o łącznej powierzchni 8,29 ha, wystąpił o przyznanie płatności ONW na rok 2008 również inny producent rolny - G. K., ich właściciel. W wyniku kontroli administracyjnej oraz kontroli na miejscu wniosku obszarowego dokonano następujących wykluczeń: