Wyrok NSA z dnia 14 kwietnia 2011 r., sygn. I OSK 1903/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Izabella Kulig-Maciszewska (spr.) Sędziowie NSA Anna Łukaszewska-Macioch del.NSA Elżbieta Makowska Protokolant asystent sędziego Agnieszka Chorab po rozpoznaniu w dniu 14 kwietnia 2011r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. sygn. akt II SA/Wa 558/10 w sprawie ze skargi K. W. na decyzję Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] lutego 2010 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 5 sierpnia 2010 r., sygn. akt II SA/Wa 558/10, oddalił skargę K. W. na decyzję Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] lutego 2010 r., nr [...] w przedmiocie zwolnienia z zawodowej służby wojskowej.
Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach sprawy:
Pismem z dnia [...] czerwca 2009 r. chorąży rezerwy K. W. pełniący zawodową służbę wojskową wypowiedział stosunek służbowy zawodowej służby wojskowej wskazując, iż są mu znane ustawowe warunki wypowiedzenia stosunku służbowego przez żołnierza zawodowego.
Dyrektor Departamentu Kadr Ministerstwa Obrony Narodowej rozkazem personalnym z dnia [...] lipca 2009 r., nr [...], zwolnił K. W. z zawodowej służby wojskowej z dniem 31 grudnia 2009 r. i przeniósł do rezerwy wskutek upływu terminu wypowiedzenia stosunku służbowego zawodowej służby wojskowej dokonanego przez żołnierza zawodowego.
W odwołaniu od powyższego rozkazu personalnego, wniesionym w dniu [...] grudnia 2009 r., K. W. podniósł, iż w rozkazie nie określono daty zwolnienia z zawodowej służby wojskowej. Powyższe ma zaś istotne znaczenie ze względu na konieczność wypłaty przez organy wojskowe do dnia zwolnienia wszystkich należności pieniężnych związanych zarówno ze zwolnieniem ze służby, jak też należności, które powinien był otrzymać w toku służby. Wskazał, że nie otrzymał w toku służby dni wolnych za pełnienie dyżurów, a w związku ze zwalnianiem, w zamian za pełnienie dyżurów ponad obowiązujące normy dyżurów powinien być obliczony i wypłacony ekwiwalent pieniężny.