Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 6 kwietnia 2011 r., sygn. II GSK 404/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Urszula Raczkiewicz Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska Sędzia NSA Janusz Nowacki (spr.) Protokolant Jerzy Stelmaszuk po rozpoznaniu w dniu 6 kwietnia 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej E. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 18 grudnia 2009 r. sygn. akt VI SA/Wa 1585/09 w sprawie ze skargi E. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 18 grudnia 2009 roku, sygn. akt VI SA/Wa 1585/09 oddalił skargę E. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2009 roku, nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.

Sąd I instancji oparł rozstrzygnięcie na następującym stanie faktycznym sprawy:

W dniu 3 lutego 2009 roku na drodze krajowej nr 7 przeprowadzona została kontrola drogowa pojazdu marki MAN o nr rej. [...] wraz z naczepą marki Kogel o numerze rej. [...]. Zespołem pojazdów, prowadzonym przez kierowcę R. D., przedsiębiorstwo E. K. wykonywało przejazd w ramach krajowego transportu drogowego. Podczas przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że na wykresówce z dnia 23/26.01.2006 roku został skrócony wymagany odpoczynek dzienny kierowcy o 4 godziny i 35 minut. Kierowca rozpoczął jazdę o godzinie 06:00. W dwudziestoczterogodzinnym okresie rozliczeniowym najdłuższy odpoczynek miał od godziny 01:30 dnia 24.01.2009 roku do godziny 06:00 w tym samym dniu tj. w wymiarze 4 godzin i 25 minut. Do wymaganego skróconego dziennego okresu wypoczynku, wynoszącego 9 kolejnych godzin brakowało zatem 4 godzin i 35 minut.

Decyzją z dnia [...] maja 2009 roku, nr [...] [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w O. z uwagi na stwierdzone naruszenie normy określonej w art. 8 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniających rozporządzenia Rady (EWG) 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85 (Dz. Urz. Nr L 102/1 z 11 kwietnia 2006 r.), nałożył na E. K. karę pieniężną w wysokości 900,00 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00