Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 stycznia 2011 r., sygn. I GSK 118/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba (spr.) Sędziowie NSA Maria Myślińska Urszula Raczkiewicz Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 21 stycznia 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. D. - Firma T. "D-B" od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w O. z dnia 29 października 2009 r. sygn. akt I SA/Ol 555/09 w sprawie ze skargi A D. - Firma T. "D-B" na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia 6 lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie powstania długu celnego oraz określenia kwoty podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od A. D. - Firma T. "D. -B." na rzecz Dyrektora Izby Celnej w O. kwotę 600 (sześćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w O. wyrokiem z dnia 29 października 2009 r. oddalił skargę A. D., Firmy Transportowej "D.- B." na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O.z dnia 6 lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej i podatku od towarów i usług.

Sad I instancji orzekł w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W ramach prowadzonej w 2004 r. działalności gospodarczej firma transportowa A. D. wykonywała w 2004 r. przewozy osób autokarami marki Setra o nr rej.: [...] , [...] oraz [...] , przekraczając granicę Unii Europejskiej przez przejście graniczne w B., co związane było z obsługą międzynarodowych połączeń autokarowych.

Świadcząc usługi A.D. zatrudniał kierowców A. M., S. T. i M. T. Wymienionymi autobusami wwozili na teren kraju olej napędowy znajdujący się w standardowych zbiornikach. Paliwo to zwolnione było od cła na podstawie art. 112 rozporządzenia Rady nr 918/83 z dnia 28 marca 1983 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz. Urz. WE L 105 z 23.04.1983 ze zm.), z zastrzeżeniem, że nie może ono być usunięte z tych pojazdów i przechowywane, za wyjątkiem okresu ich niezbędnych napraw, bądź też odstąpione odpłatnie lub nieodpłatnie przez osobę przewożącą zwolniony towar.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00