Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 17 grudnia 2010 r., sygn. II OSK 2379/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Bożena Walentynowicz po rozpoznaniu w dniu 17 grudnia 2010 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Miasta Stołecznego Warszawy od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 sierpnia 2010 r., sygn. akt IV SA/Wa 2113/09 odrzucającego skargę Miasta Stołecznego Warszawy na pismo Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z dnia [...] października 2009 r. Nr [...] w przedmiocie odmowy dofinansowania w zakresie zbierania porzuconych pojazdów postanawia: oddalić skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] sierpnia 2010 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę Miasta Stołecznego Warszawy na pismo Narodowego Funduszu [...] z dnia [...] października 2009 r. w przedmiocie odmowy dofinansowania w zakresie zbierania porzuconych pojazdów. W uzasadnieniu Sąd stwierdził, że przedmiotowa sprawa nie należy do właściwości sądu administracyjnego. W ocenie Sądu stosownie do brzmienia art. 401 ust. 12 pkt 3 oraz art. 411 ust. 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2007 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym w dacie wydania zaskarżonego pisma oraz § 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 sierpnia 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków przeznaczania wpływów pochodzących z opłat w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 147, poz. 932) udzielenie dotacji odbywa się w oparciu o umowę cywilnoprawną. W tym zakresie brak jest podstaw do wydania przez Fundusz decyzji lub innego aktu czy czynności o charakterze administracyjnoprawnym. Sąd wskazał także, że przedmiotowy Fundusz jest państwowym funduszem celowym posiadającym osobowość prawną, który nie został zakwalifikowany przez ustawodawcę ani do kategorii organu administracji, ani do kategorii organu ochrony środowiska. Ponadto jako instytucja ochrony środowiska nie został też generalnie wyposażony w środki prawne właściwe dla organów administracji publicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00