Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 30 listopada 2010 r., sygn. I GSK 636/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Bała Sędzia NSA Andrzej Kuba (spr.) Sędzia del. NSA Zdzisław Sadurski Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 30 listopada 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. K. - Firma Handlowa A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w P. z dnia 6 maja 2009 r. sygn. akt III SA/Po 84/08 w sprawie ze skarg B. J. oraz T. K. - Firma Handlowa ARMA na decyzje Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia 19 listopada 2007 r. nr[...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 6 maja 2009 r., sygn. akt III SA/Po 84/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w P. oddalił skargi T. K. (prowadzącego działalność gospodarczą jako Firma Handlowa ARMA) oraz B. J. na decyzje Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu z dnia 14 listopada 2007 r., nr [...] oraz[...], w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe. Decyzją tą organ odwoławczy uchylił decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w L. z dnia 29 grudnia 2004 r., nr[...], w części dotyczącej wezwania do zapłaty odsetek wyrównawczych umarzając postępowanie w tym zakresie, zaś w pozostałej części utrzymał w mocy decyzje organu I instancji.
Sąd I instancji oparł swoje rozstrzygnięcie na ustaleniach faktycznych organów celnych obu instancji, które stwierdziły, że zgłoszenie celne dokonane w imieniu T. K. przez przedstawiciela pośredniego Spedycję Międzynarodową "E." s.c. B. J., S. J. w procedurze uproszczonej poprzez wpis do rejestru towarów objętych procedurą dopuszczenia do obrotu pod pozycją nr 265 z dnia 26 listopada 2002 r. oraz zgłoszenie celne uzupełniające według dokumentu SAD z dnia 6 grudnia 2002 r. o nr[...], na podstawie których objęto procedurą dopuszczenia do obrotu sprowadzoną z zagranicy odzież, nie są prawidłowe w części dotyczącej stawki celnej i kwoty długu celnego. Preferencyjne pochodzenie towaru nie zostało prawidłowo udokumentowane. Nie można było także ustalić kraju pochodzenia towaru. W związku z tym zastosowano stawkę celną autonomiczną podwyższoną o 100% (120%) zamiast zadeklarowanej przez stronę stawki celnej konwencyjnej 18%.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right