Wyrok NSA z dnia 25 sierpnia 2010 r., sygn. II GSK 716/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz Sędziowie NSA Zofia Borowicz Marzenna Zielińska (spr.) Protokolant Karol Pachnik po rozpoznaniu w dniu 25 sierpnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 16 kwietnia 2009 r. sygn. akt VI SA/Wa 2538/08 w sprawie ze skargi J. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2008 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 16 kwietnia 2009 r., sygn. akt VI SA/Wa 2538/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę J. G. - P. T. "P.-T." na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2008 r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym, z następującym uzasadnieniem.
Z protokołu kontroli Nr [...] przeprowadzonej w dniu [...] lipca 2007 r. w miejscowości J. k/O. Ś. na drodze krajowej Nr [...] wynikało, iż zatrzymanym do kontroli pojazdem marki DAF o numerze rejestracyjnym [...], należącym do skarżącej, wykonywany był przejazd po ładunek w ramach prowadzonych usług transportowych. Kierujący pojazdem R. W. w czasie kontroli okazał do kontroli wykresówki z dni: 18 - 19 czerwca 2007 r., 19 - 20 czerwca 2007 r., 20 - 21 czerwca 2007 r., 21 - 22 czerwca 2007 r., 22 - 23 czerwca 2007 r., 23 czerwca 2007 r., 23 -25 czerwca 2007 r., 26 - 27 czerwca 2007 r., 29 - 30 czerwca 2007 r., 30 czerwca - 2 lipca 2007 r., 2 lipca 2007 r. (11 szt.). Analiza ww. wykresówek oraz tabliczki znamionowej przyrządu kontrolnego wykazała, iż zastosowany typ wykresówki nie był zatwierdzony i przeznaczony do danego typu tachografu. Ponadto wykresówka z dnia 18 - 19 czerwca 2007 r. (1 szt.) była zbyt długo zapisywana. Dodatkowo analiza - tarcz tachografu: z dni 19 - 20 czerwca 2007 r., 22 - 23 czerwca 2007 r., 25 - 26 czerwca 2007 r., 27 - 28 czerwca 2007 r., 28 - 29 czerwca 2007 r. wykazała, iż kierowca przekroczył maksymalny czas prowadzenia bez wymaganej przerwy.