Wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010 r., sygn. II GSK 622/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Kazimierz Brzeziński (spr.) Sędzia NSA Magdalena Bosakirska Sędzia NSA Stanisław Gronowski Protokolant Ewa Czajkowska po rozpoznaniu w dniu 1 czerwca 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. T. P. Spółki z o.o. w Ś. Ś. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 25 września 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 949/08 w sprawie ze skargi P. T. P. Spółki z o.o. w Ś. Ś. na decyzje Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] lutego 2008 r. nr [...], [...] lutego 2008 r. nr [...] w przedmiocie nakazania wycofania z obrotu wyrobu budowlanego oraz powiadomienia konsumentów i użytkowników o stwierdzonych nieprawidłowościach oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 25 września 2008 r., sygn. akt. VI SA/Wa 949/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargi P. T. P. Sp. z o.o. z siedzibą w Ś. Ś. na decyzje Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] lutego 2008 r., nr [...] oraz nr [...], w przedmiocie wycofania z obrotu wyrobu budowlanego.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy.
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego decyzją z dnia [...] lutego 2008 r., nr [...], po rozpatrzeniu odwołania P. T. P. Sp. z o.o. z siedzibą w Ś. Ś. utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Wrocławiu z dnia [...] listopada 2007 r., nr [...], nakazującą wycofanie z obrotu wyrobu budowlanego - belka nadprożowa L-19 o dług. 1,80 m, wprowadzonego do obrotu na podstawie polskiej Normy PN-EN 845-2:2004 "Specyfika wyrobów dodatkowych do murów - Część 2:Nadproża" oraz powiadomienie konsumentów i użytkowników wyrobu budowlanego o stwierdzonych niezgodnościach z wymaganiami określonymi w ustawie o wyrobach budowlanych w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, poprzez wywieszenie ogłoszenia z ww. informacją w miejscu sprzedaży wyrobu, tj. w zakładzie P. T. P. Sp. z o.o. z siedzibą w Ś. Ś., w sposób widoczny i ogólnodostępny dla konsumentów i odbiorców, przez okres 3 miesięcy.