Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 kwietnia 2010 r., sygn. II GSK 565/09

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski Sędziowie NSA Jan Bała (spr.) Joanna Kabat-Rembelska Protokolant Maciej Nawrocki po rozpoznaniu w dniu 27 kwietnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 26 marca 2009 r. sygn. akt VI SA/Wa 2603/08 w sprawie ze skargi M. W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2008 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz M. W. kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 26 marca 2009 roku, sygn. akt VI SA/Wa 2603/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. po rozpoznaniu skargi M. W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2008 roku nr [...], w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w punkcie pierwszym wyroku uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2008 roku, w punkcie drugim stwierdził, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu, a w punkcie trzecim zasądził od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego kwotę 800 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Sąd I instancji przyjął następujące ustalenia faktyczne.

Decyzją z dnia [...] września 2007 r. nr [...] [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na M. W. P. T. V. T. karę pieniężną w wysokości 1.920 zł, albowiem w wyniku kontroli drogowej pojazdu marki Renault o nr rej. [...] w dniu 22 maja 2007 r. w miejscowości Olsztynek, na drodze krajowej nr 7, ustalono przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczalny ruch pojazdów o naciskach na osi do 10 t dla pojedynczej osi powyżej 11,0 t do 11,5 t za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 11,5 t.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00