Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 14 września 2010 r., sygn. II FSK 741/09
Dla oceny możliwości zastosowania art. 11a u.p.o.l. nie ma znaczenia zakwalifikowanie danego transportu w kategoriach art. 4 pkt 14 ustawy o transporcie drogowym, ma natomiast, i to przesądzające, znaczenie stan faktyczny: nie wykonywania przewozów w transporcie kombinowanym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Wolf-Mendecka, Sędziowie NSA: Stefan Babiarz, Jacek Brolik (sprawozdawca), Protokolant: Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 14 września 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "D." sp. z o.o. z siedzibą w Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 15 stycznia 2009 r. sygn. akt I SA/Go 881/08 w sprawie ze skargi "D." sp. z o.o. z siedzibą w Z. na interpretację Burmistrza Miasta Z. z dnia 2 kwietnia 2008 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 15 stycznia 2009 r., sygn. akt I SA/Go 881/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim oddalił skargę "D. R. P." Sp. z o.o. w Z. na postanowienie Burmistrza Miasta Z. z dnia 2 kwietnia 2008 r. w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.
Ze stanu faktycznego przyjętego przez Sąd pierwszej instancji wynika, że w piśmie z dnia 25 lutego 2008 r. spółka wystąpiła do Ministerstwa Finansów z zapytaniem w sprawie obowiązku podatkowego z tytułu podatku od środków transportowych. Spółka wskazała, że jest firmą zorganizowaną w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z udziałem kapitału zagranicznego, świadczącą międzynarodowe usługi transportowe, która nie posiada własnego taboru samochodowego. Wszystkie samochody ciężarowe wykorzystywane w jej działalności są najmowane od firmy mającej siedzibę w H., natomiast w Polsce jest dokonywana rejestracja tych pojazdów i wystawiane są nowe czasowe dowody rejestracyjne (właścicielem pojazdów dalej pozostaje firma holenderska, a skarżąca jest tylko najemcą). Skarżąca spółka oświadczyła przy tym, że wykonuje transport kombinowany, jednakże nie na terenie Polski, a na obszarze Unii Europejskiej.
-
keyboard_arrow_right