Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 sierpnia 2010 r., sygn. I FSK 1257/09

Nie można powoływać się na skutki prawne wynikające z przepisów art. 7 ust. 8 bądź 22 ust. 2 u.p.t.u. w sytuacji, gdy dany podmiot (zamawiający [zlecający] bądź pośrednik) przed rozpoczęciem transportu transgranicznego wszedł w prawa dysponowania towarem jak właściciel.

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Artur Mudrecki, Sędzia NSA Krzysztof Stanik (sprawozdawca), Sędzia NSA Jan Zając, Protokolant Dariusz Rosiak, po rozpoznaniu w dniu 17 sierpnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej F. - W. G. z siedzibą w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 kwietnia 2009 r. sygn. akt III SA/Wa 3523/08 w sprawie ze skargi F. - W. G. z siedzibą w K. na interpretację Ministra Finansów z dnia 29 sierpnia 2008 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od F. - W. G. z siedzibą w K. na rzecz Ministra Finansów kwotę 120 zł (słownie: sto dwadzieścia złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 02.04.2009 r., sygn. III SA/Wa 3523/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie na podstawie art. 151 ustawy z 30.08.2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. nr 153, poz. 1270 ze zm.) - dalej "popsa" oddalił skargę F. z siedzibą w K. na interpretację Ministra Finansów z dnia 29.08.2008 r. udzieloną w zakresie podatku od towarów i usług.

W uzasadnieniu do tego wyroku Sąd w pierwszej kolejności przybliżył stan faktyczny przedstawiony we wniosku o udzielenie indywidualnej interpretacji oraz stanowisko pytającego. W tych ramach wskazano, że F., będący podmiotem prawa niemieckiego, zarejestrowany na potrzeby podatku od towarów i usług w kilku państwach członkowskich planuje przeprowadzić transakcje, w ramach których nabywać będzie samochody osobowe produkowane przez F. S.A. (pomiot ten ma siedzibę w Polsce i jej tu podatnikiem podatku od towarów i usług) w celu ich odsprzedaży odbiorcom finalnym. Będą nimi spółki sprzedażowe F. albo w przypadku ich braku bezpośrednio dealerzy F. w Polsce, w innych krajach członkowskich lub poza Wspólnotą. Samochody wyprodukowane przez F. w fabryce w T. na zlecenie F. po poddaniu ich wstępnej kontroli dostarczone będą do tzw. stacji "G". Tam prawo własności do nich zostanie przeniesione z F. na F. co zostanie potwierdzone fakturą sprzedażową wystawioną przez F. Równocześnie F. wystawi faktury sprzedaży na rzecz swoich odbiorów. Następnie dojdzie do organizowanego przez F. transportu samochodów do finalnych odbiorców. Odbywać się on będzie etapami. Najpierw samochody ze stacji "G" odstawione będą na plac przyfabryczny, a następnie partiami których wielkość zależeć będzie od wykorzystywanego środka transportu (transport kolejowy) trafią do finalnych odbiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00