Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 lutego 2009 r., sygn. II GSK 721/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Czesława Socha (spr.) Sędziowie Kazimierz Brzeziński NSA Joanna Kabat-Rembelska Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 13 lutego 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R. K. - "E." Ochrona Osób, Mienia i Usługi Detektywistyczne od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30 marca 2007 r. sygn. akt VI SA/Wa 1779/04 w sprawie ze skargi R. K. - "E." Ochrona Osób, Mienia i Usługi Detektywistyczne na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] czerwca 2004 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od R. K. - "E." Ochrona Osób, Mienia i Usługi Detektywistyczne na rzecz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 30 marca 2007 r. o sygn. akt VI SA/Wa 1779/04 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę R. K. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] czerwca 2004 r. o nr [...] w przedmiocie cofnięcia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia. Decyzja ta utrzymała w mocy wcześniejszą decyzję z dnia [...] kwietnia 2004 r. o nr [...].

Sąd I instancji oparł swoje rozstrzygnięcie na ustaleniach faktycznych organu administracji, który stwierdził, że podczas przeprowadzonej u R. K. kontroli w dniach od 5 do 6 listopada 2003 r. ustalono brak prowadzenia kompletnej dokumentacji przez blisko 3 lata od uzyskania koncesji. Z wymaganej dokumentacji prowadzono jednie "rejestr zawartych umów" oraz "wykaz zatrudnionych pracowników" przedstawiony w terminie późniejszym. Natomiast wymagane "księgi realizacji umów" w trakcie całego postępowania nie zostały przedstawione. Nie przestrzegał też czasu przechowywania dokumentacji, nie powiadomił organu koncesyjnego o podjęciu działalności gospodarczej, nie powiadomił także o zmianie miejsca zamieszkania. W związku z powyższym, po wszczęciu postępowania organ zwrócił się do Komendanta Wojewódzkiego Policji o wydanie opinii w sprawie cofnięcia koncesji. Komendant pozytywnie zaopiniował prowadzenie działalności gospodarczej i wypowiedział się, że nie stanowi ona zagrożenia dla ładu i porządku publicznego. Organ koncesyjny nie uwzględnił opinii o ogólnym charakterze, skoro kontrola wykazała powyższe uchybienia. W złożonym wyjaśnieniu do protokołu kontroli strona podała, że nie jest w stanie przedstawić wykazu zatrudnionych pracowników ochrony i księgi realizacji umów. W czasie dwudniowej kontroli nie okazano tych dokumentów. Przedstawiony w terminie późniejszym zaprowadzony "wykaz zatrudnionych pracowników ochrony" nie usprawiedliwia braku wykonania obowiązku, przy czym do dnia wydania decyzji nie przedstawiono "księgi realizacji umów".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00