Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 lutego 2009 r., sygn. I FSK 1035/07

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia NSA Grażyna Jarmasz, Sędzia NSA Janusz Zubrzycki (sprawozdawca), Protokolant Iwona Wtulich, po rozpoznaniu w dniu 17 lutego 2009 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 marca 2007 r. sygn. akt III SA/Wa 2889/06 w sprawie ze skargi F.G. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 21 lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

1. Wyrok Sądu pierwszej instancji i przedstawiony przez ten Sąd tok postępowania przed organami podatkowymi.

1.1. Wyrokiem z dnia 27 marca 2007 r., sygn. akt III SA/Wa 2889/06 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 21 lipca 2006 r., nr [...] w przedmiocie udzielenia Fundacji G. w W. informacji o zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., zwanej dalej jako "ustawa o VAT").

1.2. Sąd pierwszej instancji przedstawił następujący stan faktyczny ustalony przez organy podatkowe w niniejszej sprawie.

1.3. W przedmiotowym wniosku skierowanym do Naczelnika Urzędu Skarbowego w C. strona podała, że realizowała dwa projekty w ramach programu "Phare 2002", tj. "Krajowy program rozwoju zasobów ludzkich - Promocja wzrostu zatrudnienia wśród młodzieży" w okresie od października 2004 r. do lipca 2005 r. oraz "Krajowy program rozwoju zasobów ludzkich - Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem" w okresie od grudnia 2004 do czerwca 2005 r., na które otrzymywała zaliczki na ich realizacje w wysokości 80 % wartości umów. Strona podkreśliła, iż zapłata za towary i usługi dokonywana była z innych środków niż z wyodrębnionego rachunku na ten cel. Następnie dokonywano refundacji poniesionych wydatków. Wyjaśniła, iż nie mogła dokonywać zapłaty z odrębnego rachunku, na którym ulokowane były środki z bezzwrotnej pomocy, gdyż ich wysokość była wpłacana zaliczkowo, a więc środków tych zabrakło do realizacji całego przedsięwzięcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00