Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 7 lipca 2009 r., sygn. II FSK 2093/08
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Antoni Hanusz, Sędzia NSA Zbigniew Kmieciak, Sędzia WSA del. Tomasz Zborzyński (sprawozdawca), , Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 7 lipca 2009 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Elektrownia "R." S. A. w R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 7 lipca 2008 r. sygn. akt I SA/Gl 49/08 w sprawie ze skargi Elektrownia "R." S. A. w R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 6 listopada 2007 r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2003 r. oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia 6 listopada 2007 r., Samorządowe Kolegium Odwoławcze w K. utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta R. z dnia 27 czerwca 2007 r., którą organ ten określił Elektrowni R. S.A. (spółka) wysokość nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2003 rok w kwocie 1.206.170,50 złotych.
W uzasadnieniu decyzji Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskazało, że w 2005 r. spółka zweryfikowała prawidłowość rozliczeń w podatku od nieruchomości, czego rezultatem było obniżenie podstawy opodatkowania w podatku od nieruchomości za 2004 rok. Ta sama weryfikacja dotyczyła również lat 2002 - 2003. W rezultacie Spółka wystąpiła z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w kwocie 7.098.511 zł. w części dotyczącej gruntów po zbiornikiem wodnym "R." oraz budowli związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Część korekty deklaracji podatkowej za 2003 r. została przez organ pierwszej instancji uwzględniona zgodnie z wnioskiem strony i powołaną wyżej decyzją z 27 czerwca 2007 roku Prezydent Miasta R. określił Spółce wysokość nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2003 rok w kwocie 1.206.170,50 złotych.
W odwołaniu od tej decyzji pełnomocnik spółki podniósł, że dla potrzeb podatku od nieruchomości, grunty pod zbiornikiem wodnym "R." powinny - zgodnie ze stanem faktycznym - zostać uznane w całości jako grunty pod wodami płynącymi, bądź też, mając na uwadze funkcję retencyjną zbiornika, organ podatkowy winien rozważyć opodatkowanie tych terenów stawką przewidzianą dla gruntów zajętych na zbiorniki retencyjne. Natomiast w odniesieniu do budowli, tj. instalacji odsiarczania spalin oraz elektrofiltrów tylko części budowlane tych obiektów mogą być uznane za budowle i podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right