Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 września 2009 r., sygn. II FSK 629/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Bogusław Dauter, Sędziowie: NSA Jacek Brolik, WSA del. Ludmiła Jajkiewicz (sprawozdawca), Protokolant Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 25 września 2009 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej M. S.A. z siedzibą w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 stycznia 2008 r. sygn. akt III SA/Wa 789/07 w sprawie ze skargi M. S.A. z siedzibą w L. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 stycznia 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy umorzenia oraz odmowy rozłożenia na raty płatności należnych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 21 stycznia 2008 r., sygn. akt III SA/Wa 789/07, oddalił skargę na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 stycznia 2007 r., nr [...], utrzymującą w mocy decyzję Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) z dnia 22 sierpnia 2006 r., nr [...], odmawiającą umorzenia 50% należnych wpłat na PFRON, 100% odsetek od należnych wpłat na PFRON oraz rozłożenia na raty pozostałych 50% należnych wpłata za okres od listopada 2003 r. do października 2004 r.

W uzasadnieniu powyższego wyroku Sąd, uznając skargę za bezzasadną, przedstawił następujący stan faktyczny sprawy:

Spółka Akcyjna M. (dalej: skarżąca) wnioskiem z dnia 24 listopada 2004 r. (uzupełnionym pismem z dnia 20 stycznia 2005 r.) zwróciła się do Prezesa PFRON z wnioskiem w powyższym zakresie. Skarżąca wskazała, że znajduje się w trudnej sytuacji finansowej w związku z utratą płynności finansowej z uwagi na obowiązek stosowania nakazów wynikających z ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 ze zm.). Stąd też zapłata wskazanych powyżej należności może doprowadzić do zwolnienia pracowników, których spółka zatrudnia w liczbie 1500 osób. Dodatkowo w piśmie z dnia 16 marca 2006 r. skarżąca wskazała, że złożony przez nią wniosek należy traktować jako wniosek o udzielenie pomocy de minimis, na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielenia pomocy w zakresie niektórych ulg i zwolnień podatkowych w ramach pomocy de minimis (Dz.U. Nr 94, poz. 900 - dalej: rozporządzenie z dnia 24 listopada 2004 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00