Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 kwietnia 2008 r., sygn. II GSK 460/07

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Protokolant Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 4 kwietnia 2008 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. P. S.A. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 18 lipca 2007 r. sygn. akt VI SA/Wa 643/07 w sprawie ze skargi T. P. S.A. w W. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] stycznia 2007 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w przedmiocie usług telekomunikacyjnych 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od T. P. S.A. w W. na rzecz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 18 lipca 2007 r., sygn. akt VI SA/Wa 643/07 oddalił skargę T. P. S.A. w W. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] stycznia 2007 r., nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie możliwości wyliczenia opłaty telekomunikacyjnej.

Sąd orzekał w następującym stanie sprawy.

Decyzją z dnia [...] czerwca 2006 r., nr [...] Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej umorzył postępowanie z wniosku T. P. S.A. z siedzibą w W. o wydanie decyzji administracyjnej w przedmiocie możliwości wyliczenia opłaty telekomunikacyjnej za 2005 r. oraz ustalenia wysokości odsetek od tej opłaty.

Organ uznał, że w oparciu o obowiązujące przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2004r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 ze zmianami) - w skrócie: Pt, Prezes UKE nie ma podstaw do wydawania decyzji administracyjnej - wnioskowanej przez stronę. Powołując art. 183 Pt organ stwierdził, że obowiązek uiszczenia opłaty telekomunikacyjnej wynika wprost z przepisów powołanej ustawy, a rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2004 r. - w sprawie wysokości, sposobu ustalenia, terminów i sposobu uiszczania rocznej opłaty telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 285, poz. 2857 ze zm.) w sposób szczegółowy określa wysokość, sposób ustalenia, terminy i sposób uiszczenia rocznej opłaty telekomunikacyjnej. Zatem przedsiębiorca telekomunikacyjny zobowiązany do uiszczenia tej opłaty może samodzielnie wyliczyć jej wysokość. Czynność ta sprowadza się do matematycznego wyliczenia należnej opłaty telekomunikacyjnej przy wykorzystaniu wzoru wskazanego w powołanym rozporządzeniu. Dane niezbędne do wyliczenia tej opłaty znane są przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu. Zdaniem organu, również wyliczenie wysokości odsetek za opóźnienie w uiszczeniu rocznej opłaty telekomunikacyjnej - w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) - nie budzi wątpliwości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00