Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 4 czerwca 2008 r., sygn. I FSK 636/07
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Zubrzycki, Sędzia NSA Juliusz Antosik, Sędzia del. WSA Tomasz Kolanowski (sprawozdawca), Protokolant Iwona Wtulich, po rozpoznaniu w dniu 27 maja 2008 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej P. Spółki z o.o. Zakładu Pacy Chronionej w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 14 lutego 2007 r. sygn. akt I SA/Sz 608/06 w sprawie ze skargi P. Spółki z o.o. Zakładu Pacy Chronionej w S. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w S. z dnia 28 czerwca 2006 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości oprocentowania nadpłaty w podatku od towarów i usług za okresy od marca do października 2000 r. oraz od maja do lipca 2001 r. 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od P. Spółki z o.o. Zakładu Pacy Chronionej w S. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w S. kwotę 2.400 zł /słownie: dwa tysiące czterysta złotych / tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi kasacyjnej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 14 lutego 2007 r., sygn. akt I SA/Sz 608/06, w sprawie "P." Spółki z o.o. Zakład Pracy Chronionej w S., w przedmiocie określenia wysokości oprocentowania nadpłaty w podatku od towarów i usług za okresy od marca do października 2000 r. i od maja do lipca 2001 r.
W pierwszej kolejności Sąd przedstawił stan faktyczny sprawy, stwierdzając, że wnioskiem z dnia 13 października 2005r. "P." Spółki z o.o. Zakład Pracy Chronionej z siedzibą w S. wystąpiło o stwierdzenie nadpłaty w podatku od towarów i usług na podstawie art. 74 Ordynacji podatkowej w związku z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z 25 czerwca 2002r. W uzupełnieniu tego wniosku Spółka zwróciła się również należne oprocentowanie nadpłaty.
Decyzją z dnia 9 grudnia 2005r. Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdził nadpłatę należną Spółce za miesiące od marca do października 2000r. i od maja do lipca 2001r. O oprocentowaniu nadpłaty rozstrzygnięto decyzję z 7 kwietnia 2006r. na podstawie art. 74 pkt 1 w związku z art. 78 § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej stwierdzając, że jeśli nadpłata powstała w wyniku orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego a podatnik, którego zobowiązanie podatkowe powstaje w sposób przewidziany w art. 21 § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej złożył jedną z deklaracji o których mowa w art. 73 § 2 tej ustawy lub inną deklarację, z której wynika wysokość zobowiązania podatkowego to wysokość nadpłaty określa podatnik we wniosku o jej zwrot, składając równocześnie skorygowaną deklarację. W niniejszej sprawie zobowiązanie powstało z dniem zaistnienia zdarzenia, z którym ustawa podatkowa wiąże powstanie określonego zobowiązania. Do oprocentowania nadpłaty organ podatkowy zastosował art. 74 w związku z art. 78 § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej, czyli wyliczono nadpłatę od dnia powstania nadpłaty tj. wpłaty podatku do urzędu skarbowego do trzydziestego dnia od dnia wejścia w życie orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right