Wyrok NSA z dnia 22 czerwca 2007 r., sygn. II FSK 892/06
1. Kontroli sądu administracyjnego podlega prawidłowość postępowania, które doprowadziło do określonego rozstrzygnięcia, ze względu na stosowanie przez o.p. art. 253a o.p.
2. Chybiony jest także zarzut naruszenia art. 134 § 1 p.p.s.a., gdyż sąd pierwsze instancji rozstrzygnął w granicach sprawy, albowiem nie jest możliwe wzruszenie decyzji restrukturyzacyjnej. Natomiast strona bezzasadnie usiłuje wyjść poza te granice, podnosząc argumenty inne niż te, które mogą być przedmiotem rozstrzygnięcia co jest oczywiście niedopuszczalne.
3. Kontrola podjętego przez organ rozstrzygnięcia w trybie art. 253a o.o. ze strony sądu administracyjnego może dotyczyć wyłącznie tego czy organ administracji uwzględnił całokształt okoliczności faktycznych wskazujących na istnienie przesłanki materialnej (interesu publicznego lub ważnego interesu strony) oraz oceny uznania administracyjnego z punktu widzenia zasady swobodnej oceny dowodów wyrażonej w art. 191 o.p.
Wyrokiem z dnia 29 marca 2006 r., sygn. Akt I SA/Sz 528/05, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie oddalił skargę Wytwórni Wody Źródlanej PZ S.A. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Szczecinie z dnia 17 czerwca 2005 r., nr ZPO.2-454-2/05, w przedmiocie odmowy zmiany decyzji o warunkach restrukturyzacji zobowiązań podatkowych.