Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 16.02.2007, sygn. II FSK 245/06
Za nierzetelne można uznać takie księgi, w których nie ujęto wszystkich zdarzeń bądź sporządzone w nich zapisy nie obejmują wszystkich dowodów. Stwierdzenie sprzeczności będących wynikiem analizy danych wykazanych w księdze nie przesądza o jej nierzetelności.
Wyrokiem z dnia 11 października 2005 r. sygn. akt I SA/Gd 939/02 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę Mirosławy Cz. i Piotra Cz. na decyzję Izby Skarbowej w Gdańsku z dnia 27 marca 2002 r. Nr BF/4117/0030/02/N w przedmiocie podatku osobowego od osób fizycznych za 1999 r.
W uzasadnieniu wyroku opisując dotychczasowy przebieg postępowania wyjaśniono, że w toku kontroli skarbowej dokumentacji prowadzonej przez Piotra Cz. związanej z działalnością gospodarczą organ kontroli skarbowej stwierdził, że księgi podatkowe prowadzone były nierzetelnie. Stwierdzono, iż wykazane przychody ze sprzedaży opodatkowanej stawką VAT 22% były niższe niż koszt zakupu towarów. Ponadto zawyżono koszty uzyskania przychodów o kwotę 6 499,02 zł na skutek zaewidencjonowania wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów. Ustalenia te zostały przedstawione w sporządzonym wyniku kontroli i stanowiły podstawę do wszczęcia przez organ podatkowy pierwszej instancji postępowania podatkowego. W oparciu o ten materiał dowodowy Drugi Urząd Skarbowy w Gdańsku decyzją z dnia 30 listopada 2001 r. określił małżonkom Mirosławie i Piotrowi Cz. zobowiązanie w podatku od osób fizycznych za 1999 r. w kwocie 45 136,40 zł, zaległość podatkową w tej samej kwocie oraz odsetki za zwłokę. Dokonując obliczenia dochodu z działalności gospodarczej prowadzonej przez Piotra Cz. powiększono zeznany przychód o kwotę 335 316 zł ze sprzedaży towarów opodatkowanych stawką VAT 22%. Wyliczenia niezaewidencjonowanego przychodu dokonano zwiększając koszt zakupu sprzedanych towarów w kwocie 1 308 654 zł o zeznaną marżę w wysokości 15%. Przy wyliczeniu uwzględniono ubytki towarów do wysokości 1,5%. Ponadto nie uwzględniono jako kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup opakowań zwrotnych w kwocie 1 947 zł oraz zmniejszono koszty o kwotę 2 219,82 zł wynikającą z dokonania korekty wartości remanentów o ujęte w nich kwoty gotówki w kasie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right