Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 kwietnia 2007 r., sygn. I GSK 1200/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Czesława Socha (spr.) Sędziowie NSA Zdzisław Sadurski Marzenna Zielińska Protokolant Paweł Gorajewski po rozpoznaniu w dniu 12 kwietnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. M. - "[...]" od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 21 grudnia 2005 r. sygn. akt III SA/Gd 456/05 w sprawie ze skargi M. M. - "[...]" na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Gdyni z dnia [...] czerwca 2005 r. nr [...], [...] czerwca 2005 r. nr [...], [...] czerwca 2005 r. nr [...], [...] czerwca 2005 r. nr [...], [...] czerwca 2005 r. nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 21 grudnia 2005 r. o sygnaturze III SA/Gd 456/05 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargi M. M. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...] na decyzje Dyrektora Izby Celnej w Gdyni z dnia [...] czerwca 2005 r. o numerach: [...], [...], [...], [...], [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe w zakresie zastosowanej stawki celnej. Decyzje te uchyliły decyzje organu I instancji w części dotyczącej naliczenia odsetek wyrównawczych i w tym zakresie umorzyły postępowania; w pozostałej części decyzje organu I instancji zostały utrzymane w mocy.

Sąd oparł swoje rozstrzygnięcie na ustaleniach faktycznych organów celnych obu instancji, które stwierdziły, że zgłoszenia celne Agencji Celnej [...] Sp. z o.o. w Gdyni, będącej przedstawicielem bezpośrednim M. M. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...], do procedury dopuszczenia do obrotu towarów pochodzenia malezyjskiego w części dotyczącej zastosowanej stawki konwencyjnej w wysokości 12% i 17% nie były prawidłowe. Należało przyjąć stawkę celną autonomiczną w wysokości 40% i w związku z tym określono kwotę długu celnego w innej wysokości. Wynikało to z faktu, że złożone świadectwo pochodzenia okazało się nielegalne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00