Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 grudnia 2006 r., sygn. I GSK 296/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Sulimierski Sędziowie Jerzy Chromicki NSA Czesława Socha (spr.) Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 14 grudnia 2006 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [...] w Kutnie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 11 sierpnia 2005 r. sygn. akt III SA/Łd 214/05 w sprawie ze skargi [...] w Kutnie na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia 3 marca 2005 r. nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe I oddala skargę kasacyjną; II zasądza od [...] w Kutnie na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Łodzi kwotę 600 zł (sześćset złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 11 sierpnia 2005 r. o sygnaturze III SA/Łd 214/05 - Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział III oddalił skargę [...] prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "[...] w Kutnie na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia 3 marca 2005 r. o nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe. Decyzja ta utrzymała w mocy decyzję organu I instancji z dnia 3 stycznia 2005 r.

Sąd oparł swoje rozstrzygnięcie na ustaleniach faktycznych organów celnych obu instancji, które stwierdziły, że zgłoszenie celne z dnia 28 kwietnia 2003 r. zawarte w SAD nr [...], objęte procedurą dopuszczenia do obrotu na polskim obszarze celnym samochodu ciężarowego marki VOLKSWAGEN T4, nr nadwozia [...], nr silnika ABL 204091, poj. 1896 cm3, roku produkcji 1999 według kodu PCN 8704 21 99 9 w części dotyczącej zastosowanej stawki celnej, kraju pochodzenia towaru oraz kwoty długu celnego, nie jest prawidłowe. Należało zamiast stawki celnej obniżonej określonej dla towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, zastosować stawkę celną autonomiczną w wysokości 35% od wartości celnej pojazdu i ustalić kwotę długu celnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00