Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 marca 2006 r., sygn. I FSK 708/05

Nie ulega wątpliwości, że zakupione materiały długopisy, teczki, ulotki, kalendarze i slajdy na których zamieszczono "logo" firmy, jej adres i numer telefonu - były przeznaczone na potrzeby, jeżeli nie reklamy, to reprezentacji, bowiem miały służyć tworzeniu korzystnego wizerunku Spółki /art. 2 ust. 3 pkt 3, art. 15 ust. 3 i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym - Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu na rozprawie w Wydziale I Izby Finansowej skargi kasacyjnej S., Spółki Jawnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 8 marca 2005 r. I SA/Po 2557/02 w sprawie ze skargi S., Spółki Jawnej na decyzję Izby Skarbowej w P. Ośrodka Zamiejscowego w K. z dnia 20 września 2002 r. (...) w przedmiocie podatku od towarów i usług -uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania WSA w Poznaniu; (...).


UZASADNIENIE

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 8 marca 2005 r., I SA/Po 2557/02 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę "S." spółki jawnej S. i wspólnicy na decyzję Izby Skarbowej w P. Ośrodek Zamiejscowy w K. z dnia 20 września 2002 r.(...) w przedmiocie podatku od towarów i usług za październik, listopada i grudzień 1999 r. oraz ustalenia dodatkowego zobowiązania za ww. miesiące.

Jak wynika z zaskarżonego wyroku Izba Skarbowa utrzymała w mocy decyzję Inspektora Kontroli Skarbowej. W uzasadnieniu swej decyzji stwierdziła, że niewiarygodne jest twierdzenie spółki, że długopisy z nadrukiem logo firmy, jej adresem i numerem telefonu w ilości 210 szt., 50 sztuk kalendarzy, 5.000 szt. teczek, 700 szt. ulotek i 31 slajdów zostały zużyte przez 35 pracowników. Ponadto w toku czynności kontrolnych stwierdzono brak tych towarów oraz brak dokumentów potwierdzających rozchodowanie, zniszczenie bądź sprzedaż. Spółka nie przedstawiła dowodów, iż kalendarze zostały przekazane pracownikom i właścicielom spółki w celu wykorzystania w ramach obowiązków służbowych. Jej zdaniem, nie jest również wiarygodne twierdzenie spółki, iż wydanie folderów zawierających barwne fotografie wyrobów, ich ceny, logo firmy, numer telefonu spełniało wyłącznie funkcje informacyjne. Natomiast czy slajdy mogły być wykorzystane do pokazów z rzutnika czy też nie, należy podkreślić, że spółka sama w odwołaniu określiła, że zostały one wykorzystane przy pracach związanych z wykonywaniem nadruków na opakowaniach, folderach i ulotkach, a tym samym sama potwierdziła fakt ich zużycia dla celów reklamy produktów przez siebie oferowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00