Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 lipca 2005 r., sygn. OSK 1817/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janina Antosiewicz, Sędziowie NSA Stanisław Nowakowski (spr.), Zbigniew Rausz, Protokolant Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 26 lipca 2005 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 7 września 2004 r. sygn. akt III SA/Lu 247/04 w sprawie ze skargi Tadeusza Ł. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia 4 marca 2004 r. (...) w przedmiocie kary za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Skarga kasacyjna Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia 19 października 2004 r. została wniesiona od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 7 września 2004 r. III SA/Lu 247/04, którym to wyrokiem została uchylona decyzja Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia 4 marca 2004 r. (...) wydana na podstawie art. 138 par. 1 pkt 1 Kpa, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. 2003 nr 58 poz. 236 ze zm./, art. 13g oraz art. 40b ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych /Dz.U. 2000 nr 71 poz. 838 ze zm./ i rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia /Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262/, po rozpatrzeniu odwołania Tadeusza Ł. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w K. (...) z dnia 14 stycznia 2003 r. w przedmiocie wymiaru kary pieniężnej.

W uzasadnieniu decyzji podniesiono, że podczas kontroli środka przewozowego -ciągnika z przyczepą (...) wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonej przez funkcjonariuszy Urzędu Celnego w K., dokonano pomiaru dynamicznego osi pojazdu i jego masy całkowitej, w wyniku czego stwierdzono, iż nacisk na piątą oś przekracza dopuszczalną normę, zaś organowi celnemu nie przedstawiono zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00