Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 22 lipca 2005 r., sygn. I FSK 73/05

1. W sytuacji gdy brak jest w ustawach jasno sprecyzowanej definicji reklamy istotnego znaczenia nabiera wykładnia językowa, ponieważ sensu ustaw należy poszukiwać tak daleko jak możliwy jest tekst ustawy. Wykładnia ta jest nie tylko punktem wyjścia dla wszelkiej wykładni prawa, lecz także zakreśla jej granice w ramach możliwego sensu słów zawartych w tekście prawnym. W państwie prawa nie można dokonywać wykładni, która byłaby sprzeczna z sensem tych słów. Formuła słowna jest bowiem granicą wszelkiego dopuszczalnego sensu.

2. Wiążące są sentencje orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego, a nie ich uzasadnienie.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 22 lipca 2005 r. na rozprawie w Wydziale I Izby Finansowej skargi kasacyjnej "S." spółki z o.o. w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 5 listopada 2004 r. I SA/Lu 250/04 w sprawie ze skargi "S." spółki z o.o. w B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 13 kwietnia 2004 r. (...) w przedmiocie podatku od towarów i usług od lipca do września oraz za grudzień 2001 r. - oddala skargę kasacyjną.


UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 5 listopada 2004 r. I SA/Lu 250/04 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę "S." spółki z o.o. w B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 13 kwietnia 2004 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług od lipca do września 2001 r. oraz za grudzień 2001 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00