Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 12 maja 2005 r., sygn. FSK 2123/04
Obowiązek zwięzłego przedstawienia stanu sprawy, o którym mowa w art. 141 par. 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz.U. nr 153 poz. 1270 ze zm./, obejmuje nie tylko przytoczenie ustaleń dokonanych przez organ administracji publicznej, ale także ich ocenę pod względem zgodności z prawem /art. 3 par. 1 tej ustawy/. Nie wystarczy ograniczyć się do stwierdzenia, co ustalił organ, lecz niezbędne jest wskazanie, które ustalenia zostały przyjęte przez sąd pierwszej instancji, a które nie.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 12 maja 2005 r. na rozprawie w Wydziale I Izby Finansowej skargi kasacyjnej Michała W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 11 maja 2004 r. I SA/Łd 873/03 w sprawie ze skargi Michała W. na decyzję Izby Skarbowej w Ł. z dnia 19 maja 2003 r. (...) w przedmiocie podatku od towarów i usług za czerwiec 2000 r. - uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę WSA w Łodzi do ponownego rozpoznania; (...).
UZASADNIENIE
Wyrokiem z dnia 11 maja 2004 r. /I SA/Łd 873/03/ Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę Michała W. na decyzję Izby Skarbowej w Ł. w przedmiocie podatku od towarów i usług za czerwiec 2000 r. Decyzją tą Izba Skarbowa utrzymała w mocy decyzję Urzędu Skarbowego Ł.-P. z dnia 24 lutego 2003 r., określającą wspomniany podatek w kwocie 1.399 zł.
Wojewódzki Sąd Administracyjny przyjął za ustalony następujący stan faktyczny:
Michał W. prowadził tzw. Ośrodek Informacji Profesjonalnej i w 1998 r. zawarł umowę agencyjną z francuską firmą "G." S.A., w której to umowie firma francuska, nazywając siebie "Dostawcą" udzieliła Ośrodkowi Informacji Profesjonalnej, nazywając go "Przedstawicielem", wyłącznego prawa do promocji sprzedawanych przez siebie towarów i świadczonych usług, w celu zwiększenia obrotów i zysków. Wyłączne prawo obejmowało także podejmowanie innych działań marketingowych, a w szczególności: