Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 29 marca 1999 r., sygn. II SA 146/99

Zgodnie z art. 39 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych /Dz.U. nr 14 poz. 60 ze zm./ nie można umieszczać w pasie drogowym poza terenami zabudowanymi tablic z hasłami reklamowymi lub propagandowymi, niezależnie od sposobu ich zamontowania.

Stąd ustawienie tablicy reklamowej w takim miejscu powoduje, że właściwy organ administracji drogowej ma obowiązek wydać decyzję o usunięciu reklamy /art. 36 ustawy o drogach publicznych/ i musi naliczyć kary pieniężne /art. 40 ust. 4 in fine cyt. ustawy oraz par. 10a i par. 11 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych - Dz.U. nr 6 poz. 33 ze zm./.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00