Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-01-01

Certyfikat rezydencji, sygn. C.1.

Certyfikat rezydencji jest dokumentem wydanym przez właściwy organ administracji podatkowej, w którym potwierdza się miejsce zamieszkania lub siedziby podatnika. Takiego dokumentu powinien żądać płatnik, ale tylko w przypadku, gdy przy wypłacie należności - zgodnie z postanowieniami umowy międzynarodowej - stosuje stawki podatku niższe niż są określone w ustawach o podatku dochodowym lub wcale nie pobiera podatku (tzw. podatku u źródła). Dlatego też, jeżeli podatnik, w przypadku zapłaty za świadczone usługi na rzecz kontrahenta z zagranicy, zamierza zastosować korzystniejszą stawkę podatku (bądź w niektórych przypadkach, gdy w ogóle nie ma obowiązku pobrania podatku) - powinien posiadać certyfikat rezydencji. Jego brak skutkuje koniecznością zastosowania, co do zasady, mniej korzystnych polskich przepisów podatkowych w zakresie opodatkowania wypłaty za świadczenia na rzecz zagranicznego kontrahenta. Posiadanie certyfikatu rezydencji jest wskazane jedynie w przypadku zapłaty za świadczone usługi pomiędzy kontrahentami z różnych krajów. Przy zapłacie za towar nie ma potrzeby żądać takiego dokumentu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00