Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-06-15

2. Wypłata wynagrodzeń w opóźnionym terminie

Z powodu kłopotów z płynnością spółka przez kilka miesięcy nie mogła wypłacić wynagrodzeń z zeszłego roku. Jak zaksięgować wypłatę zaległych wynagrodzeń w 2009 r.? Jakie będą tego skutki podatkowe?

problem

rada

Koszty wynagrodzeń powinny być ujęte w kosztach bilansowych roku 2008 r. Nie ma znaczenia, kiedy zostały wypłacone. Jeśli jednak w roku 2008 były niewypłacone, niedokonane lub niepostawione do dyspozycji pracownika w miesiącu, którego dotyczyły, nie mogły stanowić kosztów uzyskania przychodów. Od nowego roku wynagrodzenia niewypłacone mogą być kosztem podatkowym w miesiącu, za który są należne, pod warunkiem że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji pracownika w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku łączącego strony. Jeżeli nie są w tym terminie wypłacane, wtedy ani wynagrodzenia, ani składki ZUS nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00