Porada
2. Jak rozliczyć zwrot biletów lotniczych
Spółka zamówiła przez Internet bilet lotniczy i za niego zapłaciła. Ze względu na chorobę właściciela, który miał odbyć podróż lotniczą, wylot w terminie określonym na bilecie nie będzie możliwy. Ponieważ bilet był kupiony w promocji, nie ma możliwości przesunięcia terminu wylotu. Linie lotnicze zwracają tylko część kwoty i wystawiają fakturę korygującą. Co z pozostałą kwotą? Czy można ją zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu? Jak to zaksięgować?
problem
rada
Księgowanie faktury korygującej VAT na opłaty lotniskowe różni się w zależności od tego, czy dotyczy biletów lotniczych na trasach międzynarodowych, czy też biletów na trasach krajowych. W pierwszym wypadku należy skorygować koszty i konto „Rozrachunki z dostawcami”, w drugim korekcie dodatkowo podlega VAT naliczony. Ponieważ rezygnacja z wylotu była uzasadniona (choroba), spółka może zaliczyć poniesione wydatki do kosztów uzyskania przychodów.