Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-05-01

1. Jak księgować ubezpieczenia grupowe pracowników

Spółka wykupiła ubezpieczenie grupowe dla pracowników. Wstępnie zapłaciła za nie w całości, jednak część składki zostanie potracona z wynagrodzenia pracowników. Jak to zaksięgować?

problem

rada

Składki na ubezpieczenie grupowe powinny być rozliczane w czasie. Część składki potrącona z wynagrodzenia pracownika zmniejszy saldo konta „Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń”.

uzasadnienie

W przypadku ubezpieczenia grupowego pracowników, w którym część składki jest pokrywana przez pracodawcę, a część przez pracownika, płatnikiem tego typu ubezpieczenia jest zazwyczaj pracodawca. Powoduje to konieczność obciążenia pracownika kosztami ubezpieczenia. Jeżeli zostanie to zrobione poprzez potrącenie z listy płac, należy pamiętać o posiadaniu pisemnej zgody pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00