Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-10-01

2. Jak ująć w księgach rachunkowych wykonanie układu ratalnego

Spółka otrzymała decyzję o rozłożeniu należności dla ZUS na 20 rat. Zakład Ubezpieczeń Społecznych doliczył opłatę prolongacyjną. Kiedy to zdarzenie ująć w księgach - w momencie podpisania umowy czy dopiero po zapłacie wszystkich rat? Jak przeprowadzić ewidencję księgową w przypadku opóźnień w spłacie? Czy w razie opóźnień w spłacie kwota należności głównej i odsetek ulegnie zmianie?

problem

rada

Opłatę prolongacyjną ewidencjonuje się w momencie otrzymania decyzji o odroczeniu terminu płatności - jako koszt finansowy. Jeżeli ustalone terminy zapłaty przekraczają rok obrotowy, ewidencję opłaty można przeprowadzić przez konto RMK. Rozłożone na raty składki ZUS wykazuje się w księgach rachunkowych na zasadach ogólnych. W przypadku niedotrzymania terminu płatności raty składki decyzja ratalna wygasa, w związku z czym pozostała kwota, wraz z odsetkami, staje się natychmiast wymagalna.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00