Porada
4. Jak ewidencjonować faktury kosztów na przełomie roku
PROBLEM
W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych roku 2006 i 2007 niżej wymienione faktury:
1) za najem pomieszczeń - faktura wystawiona w grudniu obejmuje trzymiesięczny okres rozliczeniowy: grudzień 2006 r. - luty 2007 r.,
2) za usługę transportową - faktura wystawiona w lutym 2007 r. obejmuje koszty transportu dotyczące 2006 r.,
3) za usługi telekomunikacyjne - faktura wystawiona w styczniu obejmuje abonament za styczeń 2007 r. i "jednostki licznikowe" za grudzień 2006 r.,
4) za remont budynku - remont wykonany w listopadzie i grudniu, faktura wystawiona w grudniu 2006 r. Remont ma charakter odtworzeniowy, przywracający jedynie jego pierwotną wartość użytkową, jednak ze względu na wysokość poniesionych wydatków zarząd podjął decyzję o rozliczaniu kosztów remontu w przeciągu 5 lat (po 1/5 w każdym z lat 2006-2010).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right