Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-05-20

O czym powinien pamiętać właściciel e-sklepu

Szacuje się, że w 2005 r. obroty handlu internetowego w Polsce podwoiły się w stosunku do roku 2004. Szacunki te są oparte m.in. na wynikach największego portalu aukcyjnego Allegro.pl, który wypracował w 2005 r. obrót w wysokości 1,5 mld zł (w 2004 r. było to około 800 mln zł), przy 37 mln towarów wystawionych na aukcjach. Taka dynamika rozwoju robi zazwyczaj wrażenie zarówno na ekspertach, jak i przedsiębiorcach planujących handel przez sieć internetową. Sklepów internetowych działa w Polsce około tysiąca. Od 2004 r. przybyło ich 300-400. Jednak zaledwie kilkanaście procent e-sklepów działa dłużej niż pięć lat. To nadal mizerny wynik, ale według wszelkich prognoz będzie się on w najbliższych latach gwałtownie poprawiał. Na czym zatem polega handel w internecie i jak się do niego zabrać?

Sklep internetowy - korzyści i zagrożenia
W odróżnieniu od tradycyjnych metod handlu internet pozwala na dokonywanie zakupów o każdej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu, z płatnością za pomocą karty kredytowej lub przelewu z banku internetowego. Największą zaletą jest jednak możliwość zaoferowania klientom niższej ceny. Niska cena wynika z możliwości wyeliminowania wielu kosztów obciążających tradycyjny sklep (magazyn, lokal w dobrym punkcie, ochrona, sprzedawcy). Właściciel sklepu musi przekonać internautów, że nie grożą im przykre niespodzianki, np.:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00