Porada
Jak kontynuować amortyzację wyremontowanego środka trwałego
W grudniu 2004 r. podatnik zakończył budowę warsztatu stolarskiego, który został wprowadzony do ewidencji środków trwałych w styczniu 2005 r. Odpisy amortyzacyjne miały być dokonywane raz w roku (na koniec roku). W kwietniu 2005 r. w wyniku pożaru warsztat uległ częściowemu zniszczeniu. W listopadzie 2005 r. na konto podatnika wpłynęło odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej, ustalone na podstawie kosztorysu dotyczącego naprawienia szkód. Otrzymane odszkodowanie zaksięgowano jako przychód, a ponoszone wydatki na odtworzenie pierwotnego stanu budynku zaliczane są do kosztów uzyskania przychodu z działalności gospodarczej. Czy podatnik postępuje prawidłowo i czy odpis amortyzacyjny na koniec roku powinien być obliczony od wartości początkowej środka trwałego, czy też powinien się on zmienić?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right