Porada
Kiedy niedobór ujawniony podczas inwentaryzacji może zostać uznany za niezawiniony
Mam pytanie z zakresu niedoborów w inwentaryzacji. Prowadzę handel artykułami spożywczymi. Sporządziłem inwentaryzację towarów w magazynie na dzień 1 września 2005 r. i niestety stwierdziłem niedobory w kwocie 13 000 zł. Wykazane niedobory stanowią 0,5% wartości towarów, jakie kupiłem w okresie, którego dotyczy ta inwentaryzacja. Podjąłem decyzję o uznaniu tych niedoborów za niezawinione, spowodowane kradzieżami, które są nagminne, oraz błędami w dostawach. Mimo że pracownicy magazynu podpisali umowę o odpowiedzialności materialnej, nie chcę ich za te niedobory obciążać. Czy jako właściciel mogę uznać tak duży niedobór za niezawiniony i tym samym za koszt uzyskania przychodu (prowadzę księgi handlowe)? Jakie w związku z tym są wymagane dokumenty? Jaki procent wartości towarów w magazynie może być uznawany za niedobór niezawiniony? Czy istnieje jakaś zasada lub przyjęta praktyka w tej kwestii?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right