Jak zalogować się pierwszy raz w KSeF i nadać uprawnienia
Rozpoczęcie korzystania z KSeF wymaga uwierzytelnienia się w systemie przez podatnika. Następnie może on nadawać dalsze uprawnienia swoim pracownikom czy współpracującym z nim firmom.
Krok 1. Uwierzytelnij się w KSeF
Sposób uwierzytelnienia w KSeF (pierwsze logowanie) zależy od tego, czy prowadzimy jednoosobową działalność, czy prowadzimy działalność jako spółka.
1. Sposoby uwierzytelniania w KSeF, gdy prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą
W przypadku podatników, którzy są osobami fizycznymi, pierwotne uprawnienie o charakterze właścicielskim jest przypisane automatycznie do osoby będącej podatnikiem. Osoba taka nie musi nic zgłaszać. Może korzystać z systemu KSeF autoryzując się podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W przypadkach szczególnych, gdy osoba fizyczna posiada kwalifikowany podpis elektroniczny, który nie zawiera w sobie NIP i PESEL, istnieje możliwość zgłoszenia tzw. odcisku palca podpisu za pośrednictwem zawiadomienia ZAW-FA, w celu przypisania podpisu do danego podatnika.