Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-10-08

Przewodnik dotyczący małego punktu kompleksowej obsługi w zakresie VAT

Ogólne informacje na temat niniejszego przewodnika

Niniejszy przewodnik ma na celu umożliwienie lepszego zrozumienia przepisów UE (zob. załącznik 1) dotyczących małego punktu kompleksowej obsługi, a także zapewnienie specyfikacji funkcjonalnej i technicznej w odniesieniu do procedur szczególnych przyjętych przez Stały Komitet Współpracy Administracyjnej. Oczekuje się, że dzięki ich publikacji ponad rok przed datą wejścia w życie nowych przepisów państwa członkowskie będą mogły w bardziej jednolity sposób transponować przepisy i wprowadzać swoje systemy IT oraz udzielać podatnikom informacji niezbędnych do dostosowania się z biegiem czasu do nowych przepisów.

Niniejszy przewodnik zostanie uzupełniony:

● dodatkowymi wytycznymi dotyczącymi audytu małego punktu kompleksowej obsługi,

● notami wyjaśniającymi dotyczącymi przepisów w zakresie miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych.

Niniejszy przewodnik jest wynikiem pracy zbiorowej: chociaż noty wydaje DG ds. Podatków i Unii Celnej w celu ich prezentacji na jej stronach internetowych, są one wynikiem gruntownych dyskusji z państwami członkowskimi.

Państwa członkowskie uczestniczyły najpierw w warsztatach Fiscalis poświęconych małemu punktowi kompleksowej obsługi, które odbyły się w Nikozji w maju 2013 r., a następnie w dyskusjach w ramach Stałego Komitetu Współpracy Administracyjnej.

Niniejszy przewodnik nie jest prawnie wiążący i stanowi jedynie praktyczne i nieformalne wytyczne dotyczące sposobu stosowania prawa UE i specyfikacji UE na podstawie opinii DG ds. Podatków i Unii Celnej.

Prace nad przewodnikiem nadal trwają: nie jest to produkt końcowy, lecz odzwierciedla stan prac w określonym czasie zgodnie z dostępną wiedzą i doświadczeniem. Oczekuje się, że z czasem konieczne okazać się mogą dodatkowe elementy.

Informacje ogólne

Przepisy dotyczące małego punktu kompleksowej obsługi wchodzą w życie w dniu 1 stycznia 2015 r.; umożliwią one podatnikom świadczącym usługi telekomunikacyjne, usługi nadawcze radiowe i telewizyjne oraz usługi elektroniczne na rzecz osób niebędących podatnikami w państwach członkowskich, w których nie mają siedziby działalności gospodarczej, rozliczanie VAT należnego z tytułu świadczenia tych usług za pośrednictwem portalu internetowego w państwie członkowskim, w którym posiadają numer identyfikacyjny. System ten ma charakter fakultatywny i stanowi środek upraszczający wprowadzony w następstwie zmiany przepisów VAT w zakresie miejsca świadczenia, zgodnie z którymi usługi świadczone są w państwie członkowskim usługobiorcy, a nie w państwie członkowskim usługodawcy. Dzięki temu systemowi podatnicy mogą uniknąć rejestracji w każdym państwie członkowskim konsumpcji. Mały punkt kompleksowej obsługi stanowi odzwierciedlenie systemu obowiązującego do 2015 r. w odniesieniu do usług elektronicznych świadczonych na rzecz osób niebędących podatnikami przez usługodawców niemających siedziby działalności gospodarczej w Unii Europejskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00