Artykuł
Przekazywanie nagród za pośrednictwem agencji reklamowych
Agencja reklamowa, przekazując nagrody uczestnikom akcji marketingowej, musi naliczyć VAT. Nie można potraktować przekazania nagród osobom trzecim w ramach prowadzonej akcji marketingowej jako usługi kompleksowej. Usługa marketingowa oraz zakup i przekazanie osobom trzecim w ramach prowadzonej akcji marketingowej nagród nie są tak ściśle ze sobą związane, że obiektywnie tworzą jedno niepodzielne świadczenie gospodarcze, którego rozdzielenie miałoby sztuczny charakter. Zapłatę za usługę, którą otrzyma agencja, należy podzielić na dwie części: zapłatę za wydanie nagród i wynagrodzenie za wyświadczone usługi. Skoro agencja dostanie od klienta zapłatę za przekazanie nagród, to ich wydanie należy opodatkować odrębnie jako odpłatną dostawę towarów. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 7 lutego 2014 r. (sygn. akt I FSK 474/14), którego fragment prezentujemy poniżej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right