Data publikacji: 01.09.2012
Kiedy należy zaewidencjonować w kasie fiskalnej sprzedaż wysyłkową za pobraniem
Sprzedaż internetowa jest ewidencjonowana w kasie fiskalnej. Wysyłka odbywa się za pobraniem. Paragon zostaje wystawiony w dniu zakupu i wysłany razem z kupionym towarem (standardowa praktyka). Przy wysyłce za pobraniem obowiązek w VAT powstaje w dniu otrzymania zapłaty od pracownika poczty czy kuriera. Może więc dojść do następujących sytuacji:
PROBLEM
● towar zostaje kupiony np. 30 lipca, tego dnia sprzedaż zostaje zarejestrowana w kasie i jest wystawiany paragon, wysyłany później z paczką,
● zapłata jest uiszczona 1 sierpnia - obowiązek w VAT powstaje w następnym miesiącu.
Pojawiają się więc rozbieżności w VAT - sprzedaż zaewidencjonowana w kasie nie pokrywa się z faktycznym otrzymaniem zapłaty. Jak to skorygować?