Czy dopuszczalne jest uzyskanie telefonicznie akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej
Dopuszczalne jest uzyskanie akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej za pomocą systemu IVR umożliwiającego interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, gdy jeden z dostępnych w tym systemie komunikatów miałby treść, zgodnie z którą abonent wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez spółkę faktur w formie elektronicznej. Abonent, naciskając właściwy klawisz w aparacie tonowym, wyrażałby na to zgodę. Przepisy prawa podatkowego nie określają szczegółowych elementów, które powinna zawierać przedmiotowa akceptacja. Możliwe jest zatem, by akceptacja przekazana za pośrednictwem wiadomości elektronicznej została uznana za wystarczającą dla skutecznego rozpoczęcia przez spółkę telekomunikacyjną procesu przesyłania i udostępniania faktur elektronicznych. Takie stanowisko przedstawił Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 17 listopada 2011 r. (nr IPPP2/443-998/11-2/KAN), której fragment reprezentujemy poniżej.