Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2011, sygn. IPPP2/443-998/11-2/KAN, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-998/11-2/KAN
uzyskanie akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 sierpnia 2011r. (data wpływu 22 sierpnia 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uzyskania akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 sierpnia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uzyskania akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka S.A. (zwana dalej Spółką) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi telekomunikacyjne (telefonii stacjonarnej oraz usługi dostępu do sieci Internet). Świadczenie usług jest dokumentowane fakturami VAT.
Spółka mając na uwadze przewidzianą przez ustawodawcę możliwość wystawiania faktur elektronicznych zamierza dokonywać tego typu czynności w stosunku do swoich klientów (Abonentów). Jednym z warunków, aby Spółce przysługiwało prawo wystawiania i przesyłania faktury elektronicznej jest uzyskanie uprzedniej akceptacji tej formy przez odbiorcę faktury. Spółka planuje wykorzystanie możliwości uzyskania akceptacji dla wystawiania e-faktur przez odbiorcę faktury w formie elektronicznej za pomocą systemu IVR (ang. lnteractive Voice Response) tj. systemu stosowanego w telekomunikacji, umożliwiającego interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Proces wyglądałby następująco: Abonent dzwoniłby pod numer infolinii. W przypadku wyrażenia zgody na wystawienie e- faktury konsultant telefonicznej obsługi klienta przełączałyby Abonenta do systemu IVR, w celu dokonania potwierdzenia wybranej formy fakturowania. Możliwe byłoby również bezpośrednie wyrażenie zgody Abonenta na otrzymywanie e-faktur poprzez łączenie się z system IVR z pominięciem konsultanta. W pierwszej kolejności następowałaby weryfikacja tożsamości użytkownika w systemie IVR (przez podanie unikalnych dla danego abonenta danych). Następnie podczas sesji w systemie IVR Abonent słysząc komunikaty głosowe i korzystając z klawiatury telefonu (DTMF) dokonywałby wyboru poszczególnych opcji. System na podstawie interakcji z Abonentem realizuje jego żądania, oraz udostępnia wymagane informacje. W ten sposób system prowadziłby Abonenta krok po kroku według określonego schematu przyjętej procedury do sformalizowanego wyrażenia oświadczenia woli przez Abonenta. Jeden z dostępnych w systemie IVR komunikatów miałby bowiem treść, zgodnie z którą Abonent wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Spółkę faktur w formie elektronicznej. Abonent naciskając właściwy klawisz w aparacie tonowym wyrażałby na to zgodę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right