Porada
Kiedy należy skorygować zwrot zaliczki
Firma zajmuje się sprowadzaniem i sprzedażą kamienia naturalnego. Jednocześnie świadczymy usługi w zakresie wykonawstwa: blatów, schodów, parapetów i kominków z kamienia. W maju br. podpisaliśmy z klientem umowę dotyczącą wykonania blatów, parapetów i schodów z kamienia, który zobowiązaliśmy się sprowadzić z zagranicy. Klient zerwał umowę, ponieważ znalazł innego wykonawcę. Zwróciliśmy mu otrzymaną w czerwcu zaliczkę i wystawiliśmy fakturę korygującą. Czy postąpiliśmy prawidłowo? W dziale księgowości powiedziano nam, że najpierw powinniśmy rozwiązać umowę, a dopiero potem wystawić fakturę korygującą i w rezultacie zwrócić zaliczkę. Czy dział księgowości ma rację? Czy ta kolejność jest tak bardzo istotna?
PROBLEM
RADA
Postąpili Państwo prawidłowo. Rozwiązanie umowy nie jest warunkiem wystawienia faktury korygującej. Jednak wystawienie faktury korygującej musi być efektem zwrotu zaliczki. W tym przypadku kolejność ma znaczenie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right