Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-10-01

Kiedy należy skorygować zwrot zaliczki

Firma zajmuje się sprowadzaniem i sprzedażą kamienia naturalnego. Jednocześnie świadczymy usługi w zakresie wykonawstwa: blatów, schodów, parapetów i kominków z kamienia. W maju br. podpisaliśmy z klientem umowę dotyczącą wykonania blatów, parapetów i schodów z kamienia, który zobowiązaliśmy się sprowadzić z zagranicy. Klient zerwał umowę, ponieważ znalazł innego wykonawcę. Zwróciliśmy mu otrzymaną w czerwcu zaliczkę i wystawiliśmy fakturę korygującą. Czy postąpiliśmy prawidłowo? W dziale księgowości powiedziano nam, że najpierw powinniśmy rozwiązać umowę, a dopiero potem wystawić fakturę korygującą i w rezultacie zwrócić zaliczkę. Czy dział księgowości ma rację? Czy ta kolejność jest tak bardzo istotna?

PROBLEM

RADA

Postąpili Państwo prawidłowo. Rozwiązanie umowy nie jest warunkiem wystawienia faktury korygującej. Jednak wystawienie faktury korygującej musi być efektem zwrotu zaliczki. W tym przypadku kolejność ma znaczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00